První reklama, stárnu?

První reklama, stárnu?

Autor Jan Fabini

První reklama, stárnu?

Od uvedení mé značky Fabini na trh uběhlo přesně 36 dní. Dle zpětné vazby soudím, že jsem nebyl jediný, komu na trhu chybělo takové nádobí, které jsem se rozhodl vyrábět. To je pro mne dosud nejhezčí a nejdůležitější zjištění.

Moc si vážím veškeré podpory, které se mně od lidí dostává. Ať už v podobě nákupu mého produktu nebo právě zmiňované zpětné vazby.

Nikdy jsem nad založením značky nádobí nepřemýšlel jako o obchodní příležitosti. Chtěl jsem vyrobit produkt, který mně na trhu chyběl a vlastně jsem vůbec nevěděl, jestli se mnou někdo tento pocit sdílí.

Přiznávám, že to není úplně zodpovědný přístup, nicméně po zkušenosti z mé první firmy, kde jsem si vyzkoušel přesný opak, bych to už ani jinak neuměl. Kvalitní produkt je pro mě dnes alfa a omega, každopádně bez prodeje a peněz by nejenže nešel inovovat, ale hlavně na trhu vůbec nepřežil. 

V prvním měsíci fungování jsem sdílel mé nádobí a příběh tak nějak přirozeně na sociálních sítích a tomto blogu. Všimli si mne někteří z autorů blogů o vaření a párkrát se mně dostalo podpory ve formě jejich sdílení. Mimo to jsem v tomto týdnu navštívil redakci časopisu Apetit, kde jsem měl skvělou příležitost představit mé produkty, přičemž by o nich snad i mohl v dalším díle vyjít článek, což je skvělý a děkuju za to všechno! 

Fabini_Apetit

Foto: Já v redakci Apetitu se skvělou paní Darinou Sieglovou :)

Takový postup se mně moc líbí. Jak už to ale bývá, tak má i své nevýhody, a sice že je velmi nepředvídatelný a mnohdy těžko ovlivnitelný. A právě tahle kombinace by mně téměř znemožňovala dlouhodobě fungovat. Pokud bude o mé nádobí zájem a já budu mít šanci vyrábět další, musím například vývoj a výrobu plánovat. A přesně proto potřebuju i jiné cesty, jak moji značku a produkty sdílet.

Možností je hodně, rád bych ale zůstal na internetu a šel na to postupně, od menších reklamních kampaní. Zjištění, zda bude taková cesta fungovat, pro mě bude minimálně stejně důležité jako to, které jsem zmiňoval na začátku článku. Stále je to pouze první měsíc a ani zdaleka nemám nic jisté.

Budu dělat všechno pro to, aby to dobře dopadlo a hned jak budu mít první výsledky, tak se s vámi o ně podělím. 

Mimochodem. Ta změna mého přístupu. To už stárnu? 🤔 



Zůstaňme v kontaktu

Páteční tipy o nádobí a novinky o naší značce odesíláme i e-mailem. Čas od času k nim navíc přidáme i nějakou
speciální akci, kterou jinde nesdílíme.

Abyste zprávy dostávali také, stačí se k odběru zapsáním e-mailu zdarma registrovat:

Komentáře


  • Děkuju moc za komentář! Naprosto souhlasím. Tak jako ve většině jiných případů, i zde mně dává zlatý střed největší smysl. :-)

    Ještě jednou děkuju a kdybych mohl jakkoliv pomoct, jsem k dispozici!

    Fabini Jan

    Jan Fabini dne

  • Paní Svobodová, mnohokrát Vám děkuji za Váš komentář a sdílení vlastní zkušenosti. Moc se mně líbí Váš přístup a také Váš názor na situaci naší. Lépe bych to neřekl. Postupně se snažím oslovovat stále více lidí a pevně věřím, že pokud se budu i nadále soustředit na kvalitu produktu, tak se to v tomto směru prokáže a i jména, která zmiňujete, se s námi třeba ’’spojí’’. :-) Ještě jednou děkuju moc a kdyby cokoliv, neváhejte se na mne kdykoliv obrátit.

    Fabini Jan

    Jan Fabini dne

  • Dobrý den Honzo, rozhodně bych neřekla že stárnete, spíš získáváte zkušenosti a nadhled! Já osobně jsem drobný podnikatel, vím velmi dobře, že reklama je důležitá, ale pracuji sama a podnikání v blízké době rozšiřovat nechci, původně jsem tedy měla v plánu investovat do reklamy, ale nakonec jsem to celé zrušila, protože takzvané “word of mouth” tedy ústní reklama mezi zákazníky osobně mi bohatě stačí, s větší reklamou už bych potřebovala další ruce do týmu, a na to nejsem připravená, plus mám jen malý okruh potenciálních zákazníků v místě bydliště, dál růst nechci :). Vy naopak potřebujete růst co nejdříve a co nejvíce, abyste se mohl posunout s vývojem; potřebujete, aby se o vás vědělo i mimo okruh sociálních sítí a v celé ČR a časem klidně i v zahraničí, takže investice do reklamy je určitě tím správným krokem, který se v kombinaci s kvalitním produktem prostě musí vyplatit, věřím tomu ;-) Kromě Flo bych možná doporučila zkusit oslovit i Kamilu Rundusovou alias Kamu, která má též celkem široký okruh fanoušků a snaží se podporovat české výrobce – třeba si tedy padnete do noty :) pak mne napadá třeba ještě Pan Cuketka, nebo Veronika Kokešová… Každopádně držím palce v jakékoliv propagaci, ať přiláká spoustu dalších zákazníků ;-)

    Vendula Svobodová dne

  • Spousty obchodníků tvrdí, že kvalitní zboží se prodává samo. To by platilo, pokud by trh fungoval správně a nebyl “PŘESYCEN” klamavými reklamami. Kolik peněz se v reklamě pohybuje a kolik lidí je dnes a denně “masírováno” reklamou, většinou lidmi nevyžádanou. Všude tvrdí, že bez reklamy by nefungovalo žádné komerční rádio, nebo televizní stanice. Mnohým by toto spíše prospělo v rámci zachování rozumné kvality. Bohužel i recenze na zboží jsou “na objednávku” a nenáviděná “cenzura” v tomto případě funguje na 150%. Bohužel bez reklamy ROZUMNÉ a NEURÁŽEJÍCÍ to dnes nejde. Dřívější heslo: “Sedávej panenkou v koutě, budeš-li hodná, najdou tě.” už dávno neplatí, ale rčení: “vymeť holka všechny bály, on se nějakej trouba spálí.” také není to nejlepší. Držím palce, a myslím si, chce to nějaký “ZLATÝ STŘED”.

    Vlami dne

Napsat komentář

Musí být před zveřejněním schválen.